انواع مختلف روانشناسی را بشناسید
وبسایت Emtb
انواع مختلف روانشناسی را بشناسید
شنبه 11 بهمن 1399 ساعت | بازدید : 2508 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

روانشناسی یکی از علوم بسیار مهم و کاربردی است که شاهد استفاده از آن در حوزه های مختلف هستیم. به دلیل آن که روانشناسان به صورت مستقیم با افراد ارتباط برقرار کرده و ویژگی های شخصیتی آن ها را کشف می کنند، این علم در حوزه های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل شاهد روانشناسی های مختلف در حوزه های گوناگون هستیم. در ادامه شما را با انواع مختلف روانشناسی آشنا کرده و در رابطه با هر یک توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

روانشناسی هوانوردی

یکی از بخش های علم روانشناسی، روانشناسی هوانوردی است. در این دسته روانشناسان رفتار خلبانان و خدمه پرواز را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. شرکت های هواپیمایی با توجه به مطالعات روانشناسان می توانند اقدام به انتخاب کارمندان مناسب کرده و یا برخی از کارکنان خود را با نیروهای جدید جایگزین کنند.

در واقع روانشناسان در این حوزه تلاش می کنند تا خلبانان و خدمه پرواز را از وجوه مختلف شخصیتی و احساسی مورد بررسی قرار داده و متوجه شوند که آیا آن ها بهترین افراد برای انجام وظایف حیاتی پرواز هستند یا خیر؟

امروزه اکثر شرکت های هواپیمایی با استخدام روانشناس در این حوزه تلاش می کنند تا بهترین افراد را انتخاب کنند و از نظر نیروی انسانی بهترین افراد را استخدام کنند.

روانشناسی زیستی

روانشناسی زیستی که به آن روانشناسی فیزیولوژیک هم می گویند، به دسته ای از علم روانشناسی گفته می شود که در آن روانشناسان به مطالعه و تحقیق پیرامون مغز می پردازند. روانشناسان زیستی منشأ عصبی رفتار را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و بر روی بیماری ها و آسیب های مغزی نیز تحقیق می کنند. تمام تلاش آن ها این است که آسیب و بیماری های مغزی مردم را پیدا کرده و برای درمان آن تلاش کنند.

روانشناس بالینی

روانشناسان بالینی افرادی که دچار پریشانی روانی هستند را مورد بررسی قرار داده و برای درمان آن ها تلاش می کنند. در واقع روانشناسی بالینی یکی از حوزه های بسیار مهم در علم روانشناسی است.

روانشناسان بالینی تلاش می کنند تا به بخش های مختلف روح و روان بیماران خود نفوذ کرده و اطلاعات بسیار زیادی را بدست بیاورند. متاسفانه در جامعه ما آن چنان که باید مراجعه به روانشناس مورد قبول اکثریت جامعه نیست و بسیاری از افراد به خاطر ترس از حرف مردم، به سراغ روانشناس نمی روند.

اگر با مشکل روحی و روانی مواجه هستید و نمی خواهید که به مطب روانشناس بروید، پرداختن به سفر و تفریح به شما کمک بسیار زیادی می کند، می توانید اقدام به اجاره ویلا لواسان کرده و سپس یک روانشناس بالینی را شخصاً برای خود استخدام کنید تا مشکلات شما را برطرف کند. و با یک تیر دو نشان بزنید.

روانشناسی شناختی

حوزه دیگری که در علم روانشناسی وجود دارد، روانشناسی شناختی است. در این حوزه تفکر فرد شامل نحوه تصمیم گیری، حل مشکل و... مورد ارزیابی قرار گرفته و روانشناسان به مواردی چون نحوه پردازش، یادگیری، تشخیص، ذخیره سازی، بهره گیری از اطلاعات و... می پردازند.

روانشناسان شناختی در محیط های مختلفی مثل دانشگاه ها، موسسات بازپروری، بیمارستان ها و... فعالیت کرده و تلاش می کنند تا مشکلات مختلفی مثل موارد مربوط به حافظه، مشکلات تکلم زبان، حل مسئله، تمرکز، اختلال در یادگیری و... را برطرف کنند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 59
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 163
:: باردید دیروز : 29
:: بازدید هفته : 365
:: بازدید ماه : 2177
:: بازدید سال : 8797
:: بازدید کلی : 312772