وبسایت Emtb
انواع مختلف روانشناسی را بشناسید
شنبه 11 بهمن 1399 ساعت | بازدید : 2508 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

روانشناسی یکی از علوم بسیار مهم و کاربردی است که شاهد استفاده از آن در حوزه های مختلف هستیم. به دلیل آن که روانشناسان به صورت مستقیم با افراد ارتباط برقرار کرده و ویژگی های شخصیتی آن ها را کشف می کنند، این علم در حوزه های مختلف اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل شاهد روانشناسی های مختلف در حوزه های گوناگون هستیم. در ادامه شما را با انواع مختلف روانشناسی آشنا کرده و در رابطه با هر یک توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم، پس با ما همراه باشید.

روانشناسی هوانوردی

یکی از بخش های علم روانشناسی، روانشناسی هوانوردی است. در این دسته روانشناسان رفتار خلبانان و خدمه پرواز را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. شرکت های هواپیمایی با توجه به مطالعات روانشناسان می توانند اقدام به انتخاب کارمندان مناسب کرده و یا برخی از کارکنان خود را با نیروهای جدید جایگزین کنند.

در واقع روانشناسان در این حوزه تلاش می کنند تا خلبانان و خدمه پرواز را از وجوه مختلف شخصیتی و احساسی مورد بررسی قرار داده و متوجه شوند که آیا آن ها بهترین افراد برای انجام وظایف حیاتی پرواز هستند یا خیر؟

امروزه اکثر شرکت های هواپیمایی با استخدام روانشناس در این حوزه تلاش می کنند تا بهترین افراد را انتخاب کنند و از نظر نیروی انسانی بهترین افراد را استخدام کنند.

روانشناسی زیستی

روانشناسی زیستی که به آن روانشناسی فیزیولوژیک هم می گویند، به دسته ای از علم روانشناسی گفته می شود که در آن روانشناسان به مطالعه و تحقیق پیرامون مغز می پردازند. روانشناسان زیستی منشأ عصبی رفتار را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و بر روی بیماری ها و آسیب های مغزی نیز تحقیق می کنند. تمام تلاش آن ها این است که آسیب و بیماری های مغزی مردم را پیدا کرده و برای درمان آن تلاش کنند.

روانشناس بالینی

روانشناسان بالینی افرادی که دچار پریشانی روانی هستند را مورد بررسی قرار داده و برای درمان آن ها تلاش می کنند. در واقع روانشناسی بالینی یکی از حوزه های بسیار مهم در علم روانشناسی است.

روانشناسان بالینی تلاش می کنند تا به بخش های مختلف روح و روان بیماران خود نفوذ کرده و اطلاعات بسیار زیادی را بدست بیاورند. متاسفانه در جامعه ما آن چنان که باید مراجعه به روانشناس مورد قبول اکثریت جامعه نیست و بسیاری از افراد به خاطر ترس از حرف مردم، به سراغ روانشناس نمی روند.

اگر با مشکل روحی و روانی مواجه هستید و نمی خواهید که به مطب روانشناس بروید، پرداختن به سفر و تفریح به شما کمک بسیار زیادی می کند، می توانید اقدام به اجاره ویلا لواسان کرده و سپس یک روانشناس بالینی را شخصاً برای خود استخدام کنید تا مشکلات شما را برطرف کند. و با یک تیر دو نشان بزنید.

روانشناسی شناختی

حوزه دیگری که در علم روانشناسی وجود دارد، روانشناسی شناختی است. در این حوزه تفکر فرد شامل نحوه تصمیم گیری، حل مشکل و... مورد ارزیابی قرار گرفته و روانشناسان به مواردی چون نحوه پردازش، یادگیری، تشخیص، ذخیره سازی، بهره گیری از اطلاعات و... می پردازند.

روانشناسان شناختی در محیط های مختلفی مثل دانشگاه ها، موسسات بازپروری، بیمارستان ها و... فعالیت کرده و تلاش می کنند تا مشکلات مختلفی مثل موارد مربوط به حافظه، مشکلات تکلم زبان، حل مسئله، تمرکز، اختلال در یادگیری و... را برطرف کنند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جزایر زیبای استانبول کدامند؟
جمعه 10 بهمن 1399 ساعت | بازدید : 2807 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

جزیره پرنس استانبول ، ترکیه

جزایر توریستی استانبول ترکیه: جزایر پرنس پیشنهاد اصلی ما به خریداران بازدید کننده از ترکیه است. جزیره پرنس نزدیکترین جزیره به استانبول است و یکی از ارزانترین و مقرون به صرفه ترین مقاصد گردشگری ترکیه است. جالب است بدانید که ورود ماشین ها به جزیره پرنس مجاز نیست و گردشگران چاره ای جز گشت و گذار در کل جزیره ندارند: 1. پیاده روی ، 2. اجاره دوچرخه 3. اجاره مخزن

آدرس جزیره پرنسس استانبول در ترکیه و چگونه می توان به جزیره پرنسس استانبول در ترکیه رسید؟

قایق های ماوی مارمارا به طور منظم از بندر کاباتاش (محله اروپا) و بوستونکی (محله آسیا) به جزیره پرنس حرکت می کنند. حرکت از بندر تا جزیره پرنسس 40 دقیقه طول می کشد ، بنابراین برای یک سفر آبی 45 دقیقه ای در تور استانبول  آماده باشید.

جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا یکی از محبوب ترین جزایر استانبول در بین گردشگران ترک است و بازدیدکنندگان از تفریحات و امکانات متنوعی در این جزیره برخوردار هستند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد جزیره Buik Ada وجود stanbul وجود خیابان های زیبای عثمانی در اطراف این جزیره است. از مرکز شهر دوچرخه با 5 لیر اجاره کنید.

بورگازادا

یکی از بزرگترین جزایر کل الجزایر ، پرنس است. این جزیره محل اقامت اقلیت یونانیان در قرن 20 بود ، اما بعداً افراد زیادی از استانبول به این مکان آمدند. در جزیره بورگازادا یک تپه بی نظیر وجود دارد. این جزیره به دلیل ساخت قلعه توسط یک رهبر نظامی مقدونیه نامگذاری شد. گردشگران این جزیره زیبا می توانند از موزه Sait Faik Abasıyanık دیدن کنند.

جزیره گالاتاسرای

جزیره گالاتاسرای جزیره ای کوچک متعلق به باشگاه ورزشی گالاتاسارا است. این جزیره دارای امکانات تفریحی و جذاب بسیاری از جمله 6 رستوران ، 2 استخر شنا ، کافه و بار است. جزایر نزدیک استانبول. در 165 متری قسمت اروپایی ترکیه واقع شده است که با قایق های رایگان قابل دسترسی است. امکانات سرگرمی فراتر از تصور است. ورزش های مختلفی که توسط صاحب جزیره انجام می شود (باشگاه ورزشی گالاتاسارا).

جزیره سدف

نام این جزیره در دوران باستان Andircuithos یا Androvitha بود ، اما امروز به معنای مادر مروارید است. جزیره صدف با مساحت تقریبی 1/0 کیلومتر مربع یکی از کوچکترین جزایر این منطقه است. به طور کلی ، این جزیره متعلق به شخص خصوصی است ، اما تمام درختان این جزیره با ماشین رشد کرده اند. از محیط و طبیعت جزیره محافظت می شود. بیش از دو طبقه در این جزیره ممنوع است.

. جزیره یاسادا

نام جزیره اسن به معنای جزیره تخت است و به عنوان جزیره ای دموکراتیک و آزاد شناخته می شود. اگرچه نام این جزیره تغییر کرده است ، اما نام قدیمی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این جزیره توسط بیزانس برای اخراج زندانیان از جنگهای صلیبی مورد استفاده قرار گرفت. امروز گردشگران می توانند چهار سلول زیرزمینی زندان را مشاهده کنند. علاوه بر این ، صومعه ای به نام Platea ، ساخته شده توسط امپراطور بیزانس ، و همچنین کلیسایی در تبعید توسط ایگناتیوس وجود دارد که در سال ساخته شده است.

جزیره Heybeliada استانبول

Hibble Island دا stanbul یکی دیگر از 9 جزیره کوچکتر استانبول در مطلب سایت سفر باتو ، با جمعیت قابل کنترل تقریبا 1000 نفر است که بخشی از جزایر پرنسس است. جزیره هیبل دومین جزیره بزرگ دریای مرمره است. همچنین می توانید دوچرخه اجاره کنید. یا یکی از چندین فاتون را اجاره کنید ، اما پیاده روی برای گشت و گذار در جزیره بسیار سرگرم کننده تر است. این جزیره مانند سایر جزایر به روی وسایل نقلیه بسته است.

 

عمارت Metsmet İnönü ، جایی که رئیس جمهور دوم ترکیه برای تهیه هوای پاک و معالجه در آسایشگاه به این جزیره سفر کرد ، در سال 1924 به عنوان یک بیمارستان 16 تخت خوابی برای مردان افتتاح شد. اندکی بعد ، این مرکز برای زنان ایجاد شد و در سال 2005 این مرکز به اولین بیمارستان سل در ترکیه تبدیل شد. این موزه امروزه به عنوان موزه önönü برای بازدیدکنندگان باز است و دارای مبلمان ، وسایل شخصی و نقاشی های اوایل قرن 20 است.

آنچه در جزیره هیبل آدا استانبول دیده می شود

وقتی به جزیره Heybeliada رسیدید ، به سرعت متوجه ساختار بلند و بلندترین قله در جزیره Heybeliada استانبول خواهید شد. مدرسه علمیه سابق روحبان اوکولو متعلق به ایلخانی کلیسای ارتدکس شرقی قسطنطنیه است و کلیسای کاتولیک قدیمی نامیده می شود. وقتی جمهوری ترکیه قانون ممنوعیت مدارس خصوصی را در سال 1971 تصویب کرد ، این مدرسه تعطیل شد. هیئت مدیره تمایلی به عضویت در دانشگاه ملی نداشت ، اما بازدید کنندگان از آن استقبال می کردند. در سراسر کشور قدم بزنید از جمله یک کلیسای زیبا و یک مکان باز پر زرق و برق حیاط پشت باغ کلیسای بیزانس در جزیره هابل آخرین کلیسا قبل از فتح قسطنطنیه و مقبره سفیر انگلیس ادوارد بارتون است که در سال 1598 به طاعون مبتلا شد. البته سفیر در آنجا درگذشت و بعدا انگلیسی ها جنازه او را به منطقه حیدر پاشا استانبول بردند . یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در غرب جزیره هیبل آدا صومعه Saint George VIII است. اگر می خواهید به عقب برگردید ، یک کتاب فروشی عتیقه و دست دوم در Zaferi Caddesi وجود دارد. این کتابفروشی با فروش ده ها کتاب و عکس سیاه و سفید از ساکنان جزیره هیبل سابق و همچنین کتاب های تاریخی در مورد هابل آدا ، به عنوان یک مکان مهم در میان مردم محلی شناخته شده است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنما سفر به کیش
جمعه 10 بهمن 1399 ساعت | بازدید : 2728 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

 

ما گفتیم که ما داستان کیش را برای شما بازگو خواهیم کرد ، به همین دلیل شروع به معرفی کیش از گذشته و داستان او می کنیم. در کتب تاریخی آمده است که جزیره کیش از زمان هخامنشیان بخشی از ایران بود تا زمان گسترش اسلام توسط خلفای اموی بر جزیره مسلط شد. در زمان آل بویه ، جزیره کیش مجدداً تحت سلطه ایران بود و در دوره سلجوقیان به بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد. جزیره کیش مانند جزیره هرمز مدتها به دست پرتغالی ها افتاد تا اینکه امام قلی خان ، سردار شاه عباس ، خلیج فارس و بحرین و همه جزایر آن را فتح کرد. از آن زمان کیش به عنوان یکی از جزایر خلیج فارس شناخته می شود.

در آغاز سلطنت محمدرضا پهلوی ، کیش به عنوان مرکز صید و تجارت مروارید در خلیج فارس شناخته می شد. پس از واردات مرواریدهای ژاپنی به ایران ، تجارت مرواریدهای کیش رونق گرفت و از آن زمان کیش به تدریج اهمیت خود را از دست داد.

در زمان محمدرضا شاه بود که ظرفیت گردشگری کیش شناخته شد. هنگامی که مستشاران ایرانی و آمریکایی جزیره کیش را به دلیل زیبایی های طبیعی ، سواحل مرجانی و آبهای شفاف خود به عنوان مقصد گردشگری بین المللی انتخاب کردند ، دولت شروع به سرمایه گذاری در جزیره کیش کرد. بنابراین ، زیرساخت های مدرن شامل هتل ها ، فرودگاه ها ، نمایشگاه های بین المللی و همچنین محل اقامت برای خانواده سلطنتی در کیش ساخته شد.

در سال 1982 ، کیش به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی ایران معرفی شد و اکنون رونق اقتصادی این جزیره مبتنی بر گردشگری و تجارت است.

هوای کیش

کیش دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و متوسط ​​دمای سالانه حدود 26 درجه سانتیگراد است. اختلاف دما بین ماه های مختلف سال در کیش بسیار کم است.

کیش جزیره ای است که باران کمی دارد و بیشتر ماه های زمستان باران می بارد. به طور کلی ، زمستان بهترین زمان برای سفر به کیش است تا از بهار معتدل لذت ببرید. همچنین به دلیل هوای گرم و مرطوب و رطوبت زیاد ، تابستان بدترین زمان سفر به کیش است.

برای مسافرت به کیش حتما به این سایت سفر باتو سر بزنید.

بهترین زمان سفر به کیش

از نظر آب و هوایی باید گفت اختلاف دما در تمام فصول کیش می تواند به 8 درجه برسد و خفقان آور است. در جزیره کیش باران زیادی می بارد. اگر وقتی می خواهید سفر کنید آنجا هستید و باران می بارد اجازه ورود به اسکله را ندارید ، باید در بندر صبر کنید تا هوا گرم و آفتابی باشد. بنابراین ، حتماً بهترین زمان سفر به جزیره را که یکی از نقاط سفر کیش است ، در نظر بگیرید.

هزینه سفر به کیش

برای سفر به کیش اگر علاقه ای به سفر با قایق ندارید می توانید سفر با هواپیما را تجربه کنید. هنگامی که تصمیم دارید با هواپیما به جزیره کیش بروید ، توجه داشته باشید که باید برخی از هزینه های بلیط رفت و برگشت را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این ، هر شرکت هواپیمایی امروز خدمات مختلفی را ارائه می دهد ، بسته به این خدمات ، قیمت بلیط متفاوت است. قبل از خرید بلیط ، می توانید قیمت بلیط را در سایت خرید آنلاین بلیط مشاهده کنید. برخی از شرکت های هواپیمایی ممکن است تخفیف هایی را برای کودکان در نظر بگیرند ، مثلاً اگر بخواهیم هزینه یک پرواز منظم هواپیما را در نظر بگیریم ، حدود 170 هزار تومان خواهد بود. در پایان باید گفت که هزینه سفر به این جزیره یکی از نکات سفر به کیش است.

 

انواع رزرو هتل در کیش

 

وجود هتل های زیادی در کیش امکان رزرو محل اقامت با هر بودجه را فراهم کرده است اما باید گفت که قیمت هتل به فصل و روزی که می خواهید رزرو کنید بستگی دارد. برای زندگی در جزیره کیش باید حداقل 150،000 تومان برای هر شب اقامت در هتل در نظر بگیرید. این قیمت برای آپارتمان های یک خوابه است که به دلیل تقاضای زیاد نیز در حال افزایش است.

 

از طرف دیگر ، هنگام برگزاری جشنواره ها ، برخی از هتل ها ممکن است 50٪ تخفیف به مسافران خود ارائه دهند ، با وجود این تخفیف ها ، شما می توانید هتل های بهتری را برای اقامت رزرو کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 59
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 37
:: بازدید هفته : 240
:: بازدید ماه : 2052
:: بازدید سال : 8672
:: بازدید کلی : 312647